חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סן חוזה קוסטה ריקה כל מה שצריך לדעת!

סן חוזה היא עיר הבירה של קוסטה ריקה היפה, ושער הכניסה אל המדינה הנהדרת הזו.
העיר עצמה לא זכתה לאורך השנים לפופולריות רבה במיוחד בקרב המטיילים – וחבל שכך.
כל מי שמגיע לקוסטה ריקה מגיע אל סן חוזה, ולעיר בהחלט יש מה להציע. מלבד היותה תחנת-מעבר ליעדים אחרים ברחבי המדינה, סן חוזה היא עיר שוקקת, עמוסה וחיה במיוחד.

סן חוזה היא מטרופולין גדול מאוד, שהולך ומתפתח כל הזמן. העיר הוקמה שנת 1738, ועברה הרבה מאוד דברים מאז. נכון להיום, מדובר בעיר מודרנית ביותר, עם ארכיטקטורה מיוחדת שאי אפשר לראות בשום מקום אחר ברחבי המדינה.
הרשויות החליטו בשנים האחרונות לטפח במיוחד את הפן האומנותי של העיר, ולעודד אומנים צעירים להגיע אליה ולפעול מתוכה. בזכות טיפוח זה, האמנים הקוסטה ריקנים זוכים לעדנה רבה ולפרסום ברחבי העולם. חובבי האומנות בהחלט ישמחו לעצור בעיר המרגשת הזו.

סן חוזה היא עיר עמוסה מאוד וסואנת, מלאה ברכבים ובצפצופי נהגים. העיר עצמה עשויה בעיקרה מבטון, מה שלא מקנה לה מראה מלבב במיוחד במבט ראשון. עם זאת, היא שוכנת בלב עמק ירוק ויפה במיוחד, ומוקפת כולה בשרשרת הרים מרשימה. בתוך העמק, מזג האוויר נוטה להיות נוח ונעים מאוד, מה שיכול להפוך את השהייה בה לנחמדה במיוחד. הטבע בהרים הסובבים את העיר קרוב ומזמין, ובהחלט יש טעם לבקר בו. כמובן שככל שעולים במעלה ההר הטמפרטורות יורדות, מה שמצריך הצטיידות בלבוש מתאים.

עוד כדאי לדעת כי כמו רבות מערי קוסטה ריקה, גם סן חוזה סובלת מרמות פשיעה גבוהות יחסית. אין הדבר אומר שמדובר בעיר פשע ורשע – כלל לא. ניתן לטייל ברחבי העיר ללא חשש בכל שעות היום. עם זאת, כדאי להיות חכמים: לא לענוד תכשיטים יקרים ובולטים, לא ללכת עם תיקים עמוסים ומפתים, לא להסתובב במקומות הנראים מפוקפקים והיזהר בשעות החשיכה. טיפים אלה נכונים למרבית הערים הדרום אמריקאיות, וכדאי לקחת אותם בחשבון לכל אורך הטיול.

עיר הבירה של קוסטה ריקה – סן חוזה

במהלך היום סן חוזה היא אולי עיר בירה דרום אמריקאית טיפוסית, רועשת וסואנת, אבל גם בלילה היא עיר דרום אמריקאית טיפוסית. בלילה, אפשר ליהנות ברחבי העיר ממגוון גדול של מקומות בילוי, מועדונים, פאבים ודאנס –ברים. כמו כל עיר אחרת בדרום אמריקה, גם כאן כולם יודעים – ואוהבים – לרקוד.

מי שמחפש פאב מקומי עם אווירה אחרת יוכל להגיע ל-Chavelona. זהו פאב ותיק מאוד, הפועל כבר כמעט שמונים שנה ברציפות. כפאב ותיק, הוא בהחלט שמר על אופיו המיוחד ועל היותו קוסטה-ריקני מובהק. האווירה כאן נעימה מאוד, ומומלצת למטיילים שאינם מחפשים מקומות תיירותיים.

מי שאוהב לרקוד, יוכל להגיע לאחד מהמועדונים הרבים הפזורים בעיר. Complejo Salsa 54 Y Zadidas הוא מועדון לטיני, המוקדש כולו לריקוד הדרום-אמריקאי האהוב והנודע: הסלסה.
הבנות כמובן ימצאו את עצמן כאן בקלות, מאחר והסלסה כי ריקוד שבו הגבר מוביל את הצעדים. הנשים יכולות פשוט "לזרום", גם אם הן אינן מנוסות בריקוד.
גם גברים שאינם בקיאים בצעדי הסלסה יכולים להגיע, ולהשתתף בשיעורים הנערכים במקום. מי שאיננו מתחבר לריקוד הלטיני יכול להגיע למועדון הורטיגו. זהו מועדון ריקודים גדול במיוחד, שיכול להכיל בתוכו מסיבות גדולות ושמחות.
המוזיקה כאן היא אלקטרונית ברובה – בהחלט לא חייבים לרקוד כאן סלסה. הורטיגו פתוח כמעט לכל אורך הלילה, ואפשר להגיע אליו גם אחרי ישיבה בפאב.

חוץ מאטרקציות הקשורות למים מה עוד יש?

 סן חוזה למטיילים– אטרקציות, מוזיאונים וטבע

 בניגוד לשם שיצא לעיר כעיר משעממת שאין מה לעשות בה, דווקא יש לא מעט מה לראות בסן חוזה. רוב האטרקציות כאן הן עירוניות באופיין, אבל זה בהחלט לא אומר שהן לא מהנות.

גני לנקסטר– אלו הם גנים בוטניים מרשימים המציגים את המגוון הביולוגי העשיר והיפה של קוסטה ריקה. הגנים הוקמו בשנת 1940 על ידי אדם אנגלי בשם צ'ארלס לנקסטר (ומכאן שם הגן), בתוך האוניברסיטה הלאומית של קוסטה ריקה. הגן נועד במקור לשמר ולטפח את מגוון הסחלבים המרשים שקיים במדינה הדרום אמריקאית הזו. הגנים הטרופיים מלאים במיני סחלבים שונים, והרבה מאוד אורכידאות יפייפיות. לחובבי הבוטניקה וגם לכל מי שנהנה מצבעים מרשימים, מומלץ בחום להגיע לכאן.

המוזיאון הלאומי של קוסטה ריקה– המוזיאון הלאומי של קוסטה ריקה הוא גם המוזיאון החשוב והגדול ביותר מבין המוזיאונים ההיסטוריים במדינה. כאן, מוצג אוסף רחב במיוחד של פריטים שנאספו לאורך אלפי השנים האחרונות. המוזיאון מציג את התקופות השונות שעברו על המדינה, ומתמקד בהעברת רוח התקופה בכל אחת מהן. אפשר לראות כאן תכשיטים, גילופים, ממצאים ארכיאולוגיים, ממצאי תרבות ועוד. בין היתר, מוצגות במוזיאון אבני חן מרשימות שגולפו באופן אומנותי עוד בימי בית המקדש הראשון.

המוזיאון לאומנות של קוסטה ריקה– כאמור, סן חוזה היא עיר שמטפחת את אומניה. בתור עיר שמעריכה עבודות אומנות ויצירות, מוזיאון האומנות הראשי של העיר הוא אחד המוזיאונים המושקעים והמרשימים שיש בה. במוזיאון מוצגות תערוכות מתחלפות לצד תערוכות קבועות. בתערוכות הללו, ניתן להתרשם מאוסף עצום של עבודות אומנות במדיומים שונים: ציור, צילום, וידיאו, פיסול ועוד. ברחבה החיצונית של המוזיאון ממוקם גן פסלים יפה, בו ניתן לטייל ולנוח מעט במהלך הביקור.

גן הפרפרים ספירוגירה–גן הפרפרים, הממוקם קרוב מאוד למרכז העיר הסואן, הוא כתם ירוק של שלווה בתוך עיר הבטון הגדולה שהיא סן חוזה. בגן הפרפרים אפשר, כמובן, לראות המון סוגים של פרפרים. הם חיים כאן בהמוניהם, והמחזה מרשים במיוחד. נוסף על הפרפרים, זהו גן ירוק ויפה במיוחד, מיקום אידיאלי לשתיית כוס קפה מרעננת ומרגיעה.

הר הגעש פואס– הר הגעש הזה לא נמצא בתוך העיר, כמובן, אבל הוא ממוקם במרחק נסיעה קצר ממנה. זהו הר געש פעיל, אולם ההתפרצויות שלו אינן גדולות ואינן מסכנות את העיר או את המטיילים. ההר עצמו נמצא בלב פארק לאומי ירוק ויפה, עם מסלולי הליכה מקסימים. בלב ההר נמצאת לגונה (לא לגונה שאפשר להיכנס אליה!) שנוצרה מערבוב של הלבה הרותחת עם מי הגשמים שיורדים באזור. סביב ההר צומח יער טרופי צפוף ומקסים. השבילים במקום מסומנים טוב למדי, ואין כאן כל צורך במדריך. מומלץ להגיע ליום טיול רגלי באופן עצמאי. אפשר להגיע עם האוטובוס הראשון שיוצא בבוקר, ולחזור בצהריים עם האוטובוס האחרון. אפשרות אחרת היא כמובן לשכור מונית לשני הכיוונים. חשוב לזכור להצטייד בלבוש חם, ובדי אוכל ושתייה.

הר הגעש אירסו– הר געש פעיל נוס הנמצא במרחק נסיעה מהעיר. זהו הר גדול יותר, שהתפרץ כבר 23 פעמים לאורך ההיסטוריה (וזה יחסית הרבה). הפעם האחרונה שהייתה פעילות געשית משמעותית בהר זה הייתה בשנת 1994, בעקבות גשמים כבדים במיוחד שירדו עליו. גם בליבו של ההר הזה יש לגונה יפה, עליה אפשר לתצפת ממרחק. ההר ממוקם גם הוא בלב יער ירוק ומקסים, ומומלץ להקדיש להר יום טיול שלם.

מלונות בסנטה תרזה

בסן חוזה קיימים מגוון הוסטלים, המתאימים לטיול אחרי צבא. מי שלא נמצא בטיול תרמילאים מסוג זה, אולי יעדיף לבחור באחד המלונות שיש בעיר, ולישון בחדר פרטי יותר. מלון שרתון סן חוזה הוא מלון חמישה כוכבים, מודרני ומאובזר. יש במלון מרכז כושר ובריאות, בריכת שחייה חיצונית, קזינו, מסעדות וברים. מלון קאנטרי אין אנד סוויטס ביי קרלסון הוא מלון יוקרתי גם הוא, המתהדר בשתי בריכות שחייה חיצוניות מפוארות, חדר כושר, גנים בוטניים, מסעדה מומלצת וחנות מזכרות.

Booking.com

מה לגבי קולינריה ומסעדות?

סן חוזה היא עיר עשירה בקולינריה, ואפשר לבחור מבין מגוון מסעדות רחב. קל למצוא את המסעדות המקומיות המומלצות, ולכן נמליץ רק על מסעדות מיוחדות ושונות: במסעדת מאצ'ו פיצ'ו הפופולרית אפשר לאכול מגוון מנות פרואניות מסורתיות, לצד מקומיים שמגיעים אליה פעם אחת פעם. במסעדת הטאג' מאהל אפשר ליהנות מאוכל הודי מסורתי ומצוין במיוחד. המסעדה מתאימה מאוד לצמחונים, שעשויים להתקשות למצוא לעצמם אוכל במסגרת המטבח הדרום אמריקאי. מסעדת Bacchus האיטלקית מציעה לאורחיה פסטות, פיצות ומנות איטלקיות אחרות, באיכות גבוהה ובמחירים מצוינים.

 סן חוזה – הטבור של קוסטה ריקה

 בסן חוזה פועלים שני שדות תעופה – אחד בינלאומי (חואן סנטה מריה) ואחד לטיסות פנים (טיבאס בולנוס). מלבדם, פועלים בעיר מספר טרמינלים מרכזיים לאוטובוסים, המקשרים את העיר עם כל המדינה ועם המדינות השכנות. כל אלה הופכים את סן חוזה לעורק הראשי של התחבורה בקוסטה ריקה, ולמקום שכל המטיילים במדינה מבקרים בו. מומלץ מאוד לנצל את הביקור כדי ליהנות מהעיר עצמה, ולא רק על מנת לחלוף בה בדרכך ליעד הבא.

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סנטה תרזה!

דילוג לתוכן