סנטה תרזה קוסטה ריקה כל מה שצריך לדעת!

סנטה תרזה היא אי של גן עדן.
השקט והשלווה, החום הדרום אמריקאי (גם במזג האוויר וגם במצב הרוח של המקומיים), הגלים המושלמים והחול הלבן –
זה כל מה שצריך כדי ליהנות בחופשה.
אם מוסיפים לזה גם את האווירה הצעירה והשמחה, ואת הגלים שפשוט מתחננים שיבואו לגלוש עליהם,
בהחלט אין ספק שמדובר באחד היעדים האטרקטיביים ביותר ביבשת.

סנטה תרזה היא עיירת חוף קטנטנה, מרוחקת 150 קילומטרים מעיר הבירה סן חוזה.
עיירת החוף הזאת הייתה בעבר הלא-רחוק מנומנמת מאוד, והייתה בעיקר כפר דייגים שהתפרנס מחקלאות.
הגלובליזציה ופתיחת השמיים אפשרו למטיילים מכל העולם לגלות את פנינת הטבע המדהימה הזו.
תוך שנים ספורות, העיירה המנומנמת הפכה למוקד תיירותי תוסס ופעיל, שמאורגן כדי לתת לכל נופש את החוויה הטובה ביותר.

בסנטה תרזה, העיקר הוא היופי והטבע. העיירה שוכנת כאמור על חופי האוקיינוס, ויש לה את החופים האידיאלים והיפים ביותר באזור.
הגלים כאן הם פשוט התגשמות החלומות של כל גולש וגולשת. הגלים הגבוהים, שמתחלפים בכיוונים באופן תדיר, מאפשרים גלישה כמו בסרטים (ובחלט לא כמו הים הישראלי שלנו).
בעיירה יש, כמובן, המון בתי ספר לגלישה, וכל אחד יכול לשכור בקלות ובזול ציוד גלישה ופשוט לצאת לדרך.
גם מי שמעולם לא גלש קודם לכן יכול ליהנות בסנטה תרזה. זה המקום המושלם ביותר ללמוד. מגוון בתי הספר לגלישה ישמחו להעביר שיעורים, פרטיים או קבוצתיים, לכל אחד.
שילוב המורה המוסמך עם הגלים הנפלאים בהחלט יהפוך כל גולש מתחיל לגולש מקצועי.
גלישה בסנטה תרזה היא האטרקציה המרכזית, והיא בהחלט מתאימה כמעט לכל אחד.

אטרקציות בסנטה תרזה

המתקדמים והנועזים יותר יוכלו לצאת לסיור צלילה – צלילת עומק למנוסים, וצלילת היכרות למי שטרם התנסה בצלילה בחייו.
כמו בגלישה, גם כאן המדריכים המוסמכים יוכלו להשכיר ציוד ולסייע לכל אחד, מתחיל ככל שיהיה.

גם מי שאיננו נהנה מגלישה יכול ליהנות מהים המדהים של המקום. בסנטה תרזה אפשר ליהנות משלל פעילויות ימיות שונות.
מי שאוהב להירטב יוכל לצאת לטיול שנורקלינג, ולהתפעל מעולם החי המדהים שיש כאן מתחת למים. דולפינים ולוויתנים הם אורחים קבועים בסנטה תרזה, לצד מגוון גדול של דגים ובעלי חיים ימיים אחרים.

חוץ מאטרקציות הקשורות למים מה עוד יש?

עבור מי שמעדיף להישאר יבש, ניתן לבחור בפעילויות ימיות שאינן כוללות שחייה או צלילה.
סיורי דייג, למשל, הם פופולריים מאוד באזור סנטה תרזה, ומבטיחים כמעט תמיד חזרה אל החוף עם שלל מרשים וטעים במיוחד.
מלבד הדייג ניתן לבחור בפעילויות ספורט ימי אחרות: אופנוע ים וכדומה. אפשרות נהדרת אחרת היא פשוט לשבת להשתזף על החוף. עם חוף כל כך יפה, כל מה שצריך הוא רק כיסא נוח, קרם הגנה ואולי גם איזה ספר טוב – כל דבר נוסף הוא מיותר.

קיימות בסנטה תרזה אטרקציות שאינן קשורות כלל לעולם המים, כמובן.
הטבע היפה של המקום הופך גם את הסביבה היבשתית לנפלאה. אפשר לצאת מהעיירה לטיולי רכיבה על סוסים בשטחים היפים והירוקים שסובבים את הכפר.
אפשרות אחרת, למי שלא חובב סוסים, היא לשכור אופניים ולצאת לטיול רכוב ועצמאי באזור.
הנועזים יותר יוכלו לבחור בטיול טרקטורונים מלהיב ומודרך, שייקח אותם לכל האתרים המרשימים בדרכים עקלקלות.

קרוב מאוד לסנטה תרזה – 5 קילומטרים בסך הכל – נמצא הפארק הלאומי המרשים קאבו בלאנקו.
הפארק הזה הוא למעשה שמורת טבע ענקית, מעל 12 אלף דונם גודלה, של יער צפוף ורוחש פעילות. מומלץ מאוד להגיע למקום ולהתרשם ממגוון החי המטורף שנמצא ביער, ללכת במגוון מסלולי הליכה יפים ולבקר באחד הפארקים הגדולים והיפים של קוסטה ריקה.

בשעות החשיכה, העיירה השקטה והנעימה הופכת את פניה, ומתגלה כעיר תוססת ומלאת חיים.

הצעירים והתיירים בעיר נוהרים אל הפאבים הרבים שפזורים בה, או נהנים במסיבות רגאיי מטורפות על חופי הים.
חיי הלילה כאן פעילים במיוחד, ולא צריך לעבור מרחקים כדי למצוא מסיבה ראויה לשמה. האווירה הצעירה והחיה כאן תורמת את חלקה, ובעונת התיירות – צריך פשוט לבחור לאן רוצים ללכת הלילה.

מלונות בסנטה תרזה

קיימים בסנטה תרזה מגוון הוסטלים במחירים נמוכים ביותר, הפונים בעיקר לתרמילאים ולחיילים משוחררים בטיול אחרי הצבא שלהם.
עם זאת, על אף המחירים האטרקטיביים, ההוסטלים הללו אינם מתאימים בהכרח למבוגרים יותר שעברו את גיל ה-20.
השינה בהוסטלים הללו היא בחדרים משותפים (דורמס), השירותים משותפים להוסטל כולו ואין אפילו מה לדבר על מקלחת פרטית.
עבור מטיילים המעוניינים במעט פרטיות, מומלץ לבחור במלון ולא בהוסטל.

Booking.com

מלון בוטיק מינט סנטה תרזה למבוגרים בלבד – זהו מלון בוטיק קטנטן, המכיל 4 חדרי אירוח בלבד. לכל אחד מיחידות האירוח יש טרסת גג פרטית, המשקיפה אל האוקיינוס היפה. קיימת במקום בריכה חיצונית המשותפת לכל יחידות האירוח, ומתהדרת בשפת אינסוף. מדי בוקר מוגשת ארוחת בוקר דשנה במזנון בית המלון. ממוקם מרחק הליכה מהחוף, ממסעדות וברים. זהו מלון נפלא לזוגות, ומומלץ במיוחד עבור ירח דבש.

Mint Santa Teresa - Adults only

‪Hotel Luz de Luna‬

מלון לוז דה לונה – מלון בעיצוב כפרי מודרני, המציע יחידות אירוח מרווחות ונעימות. לכל יחידת אירוח יש מרפסת פרטית, הצופה אל נוף מרשים. סביב יחידות האירוח מטופח גן טרופי ירוק ונאה, ובו בריכה חיצונית. המלון ממוקם סמוך לחוף, במרחק הליכה.

ריזורט אקווה אושן ויו – כפר נופש קטן המציע שלושה סוגים שונים של יחידות אירוח: ווילות פרטיות וגדולות, בונגלו וחדרים מרווחים. הווילות מותאמות למספר גדול יחסית של אורחים. כל ווילה מכילה שני חדרי שינה, סלון (אותו ניתן להפוך גם לחדר שינה), מטבח מאובזר ובריכה חיצונית פרטית. הבונגלו מותאמים לאירוח זוג אחד בלבד (או זוג עם ילד קטן), ומכילים חדר שינה אחד, מטבחון חיצוני ובריכה פרטית. חדרי האירוח מעוצבים כחדר רגיל במלון, ומכילים חדר שינה וחדר אמבטיה. הריזורט ממוקם גם הוא, במרחק הליכה מהחוף.

דה גרין האוס למבוגרים בלבד – מלון דירות קטנטן המציע חוויה אישית ופרטיות במיוחד. במלון ממוקמות בסך הכל שלוש יחידות אירוח, הנפרדות זו מזו לחלוטין ומבטיחות פרטיות מלאה. כל אחת מהיחידות מאובזרת במטבח מצויד, פינת אוכל אישית וטרסה בעלת נוף מרשים. זהו שילוב נהדר בין בית מלון בוטיק לבין מלון דירות, ומתאים במיוחד לשומרי הכשרות בזכות המטבח שבו.

מה עוד צריך לדעת על סנטה תרזה?

סנטה תרזה היא עיירה תיירותית, ולכן – שופעת מסעדות ובתי קפה. קיימות שתי אפשרויות עיקריות: בחירה במסעדה של אוכל מקומי בקוסטה ריקה, ובחירה באוכל בינלאומי יותר, שמוכר לחיך הישראלי. מסעדת זולה למשל (נקרא עם שורוק, לא מלשון זול) מציעה אוכל מקומי לצד מנות מערביות יותר, במחירים טובים ובאווירה נהדרת במיוחד. מסעדת טל בורגרס מייצגת היטב את הקיצון השני – מסעדה שנפתחה על ידי בחור ישראלי בשם טל, והיא מתמחה בהמבורגרים ובסנדוויצ'ים מעולים. כל אחד יוכל לבחור את המסעדה שמתאימה לו, תלוי עד כמה הוא נועז באוכל ופתוח לטעמים חדשים.

לא קיים היום בית חב"ד סנטה תרזה, אולם בעיירה פועלת בית כנסת יהודי מקומי. בית הכנסת מקיים תפילות שבת מדי יום שישי בשעה שש וחצי לערך, בנוסח ספרדי. בית הכנסת ממוקם במתחם הפלאזה רויאל, וניתן לפנות לרב שלו באי-מייל עם שאלות במידת הצורך.

אין ממש קהילה יהודית סנטה רוזה, אבל בהחלט יש קהילה ישראלית משמעותית. עשרות ישראלים היגרו לאורך השנים לעיירה, כדי ליהנות מחוויית גן העדן שלה לאורך כל השנה. אפשר בקלות למצוא בעיירה עסקים של ישראלים: מלונות, מסעדות, סוכנויות תיירות ועוד. מי שמעדיף לשוחח בשפה העברית, יוכל בקלות למצוא כאן את המקומות לעשות זאת.

סנטה תרזה סובלת, כמו כל קוסטה ריקה, מעלייה מסוימת באחוזי הפשיעה. היותה של העיירה מתויירת הופכת אותה לאטרקטיבית עוד יותר עבור פושעים קטנים. מומלץ להיזהר מכייסים, לא לשאת על הגוף סכומי כסף גדולים, ולהימנע מהסתובבות לבד בשעות הקטנות של הלילה.

 איך מגיעים לסנטה תרזה?

ההגעה לסנטה תרזה מעט מסורבלת. ניתן להגיע באופן יבשתי, מעיר הבירה סן חוזה. יש צורך לנסוע שעתיים לחוף, לעלות את מעבורת, ולאחריה לנסוע עוד שעה שלמה עד העיירה. במסגרת טיול ארוך יותר, מומלץ לשלב את הביקור בסנטה תרזה כך שישתלב טוב יותר עם מסלול הטיול. אפשרות אחרת היא להגיע בטיסה פנימית אל שדה התעופה הסמוך לסנטה תרזה, הנמצא מרחק נסיעה קצר מהעיירה עצמה. אפשרות זו מתאימה לטיולים קצרי טווח יותר. בכל דרך בה בוחרים, העיקר הוא פשוט להגיע לעיירה היפה הזו.

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סנטה תרזה!

דילוג לתוכן