סיכום טיול בקוסטה ריקה

הודיה המטיילת כתבה לנו סיכום טיול מושלם  על קוסטה ריקה 🏖
עקבו אחרי הודיה גם באינסטגרם

אז חצי שנה שאני בארה"ב -חצי שנה מטורפת מלאה בשינויים והפתעות- הגיע הזמן לצאת בצורה חוקית.

אחרי שנה של סגירת גבולות במדינות השונות, אני יוצאת למדינה חדשה בשבילי.
מדינה מספר 48 ☺️
אז מה צריך להציג בכניסה למדינה?
1. כרטיס יציאה
2. ביטוח כיסוי בשווי 2000$
באתי מארה"ב ועשיתי ביטוח דרך האתר
הביטוח יקר. ליום בעלות של כ 11.5$
3. 48 שעות לפני הכניסה למדינה יש למלא הטופס
תכלס, גם 24 שעות לפני תופס.
4. יש לומר להם היכן אתם מתכוונים ללון.
בתכלס, כשיצאתי מארה"ב ביקשו רק לראות שמלאתי הטופס ובכניסה לקוסטה ריקה שוב בדקו את הטופס ושאלו היכן אני לנה.
דברים שכדאי לדעת:
קורונה:
החל מהשעה 23:00 הכל נסגר
מסכה חובה במקומות ציבוריים.
📞 סים- מומלץ לקנות בסופרמרקט.
האינטרנט על הפנים בקוסטה ריקה.
💰 המרת כסף – בבנק. אם אין ברירה, תמצאו בבית מלון/הובטח בו אתם ישנים.
🚎 תחבורה- אוטובוסים זה הפתרון הזול אבל קחו בחשבון שלוקח זמן עד שמגיעים ליעד ואין להם זמנים קבועים באמת.
אם החלטתם לשכור רכב, תעשו טובה לעצמכם וקחו ביטוח עם כיסוי מלא. לא בא לכם לצאת עם חשבון מנופח! ואם לקחתם רכב, תדעו שתחנת דלק זה דבר נדיר במדינה וכל פעם שאתם יוצאים מהעיר הגדולה אל הכפר ולהיפגש, תדלקו את הרכב!
🍽 מסעדות- הם מכניסים את הטיפ בחשבון.
מים רק מינרלים.
חאקו- 6 לילות
קרוב לחצי שנה בארה"ב, דבר לא היה מתוכנן וכבר הייתי אמורה לחזור בתחילת החודש ארצה, אבל אז שוב דחיתי את הכרטיס, הפעם ביוזמתי.
כדי לא להישרף, יצאתי למדינה שכנה, קוסטה ריקה. כבר מספר חודשים שהיא מהדהדת לי חזק בראש ולכן ההחלטה היתה ברורה.
לא בדקתי יותר מידי. זכרתי מקומות שקראתי עליהם כשרציתי לטייל במדינה בקיץ שעבר ובגלל שהכל היה די ספונטני וברגע האחרון, חברה הביאה לי טלפון של בעל קאסה ישראלי וסגרתי את הפינה ללילה הראשון.
לילה ראשון-
🚖
נסיעה משדה התעופה לחאקו בעלות של 70$ לשלושה אנשים.
אביעד – 50685060103+
** לא היה טעם לפרוט כסף בשדה כי התשלום לנהג מונית היה בדולרים. אם אין ברירה, תמירו בשדה 50$ במקסימום.
🏡 case abierta-
יוסי ואשתו מרי מנהלים את הקאסה.
בשיחה איתו, עוד לפני שהגעתי הוא קישר אותי לשתי בנות שנחתו באותה השעה איתי בכדי לחלוק מונית. יצא אחלה גבר!
מרי מקסימה ותמיד תהיה מוכנה לקחת אתכם לטייל באיזור ולגלות מקומות חדשים ופחות מתויירים.
15$ ללילה למיטה בחדר, יש מזגנים בחדרים.
לא תמיד יש מים חמים וה wi fi לא משהו.
יוסי- 50687186347+
🏡 טוני ואיזו- זוג ישראלים, מציעים חדר לזוג ב60$
וחדר דורמס אחד בלבד רק לישראלים- מיטה בחדר 16$. יש להם גם בריכה ומסעדה- דבר חשוב מאוד בפסח! ובכלל, האווירה ממש טובה! ממליצה בהחלט!!!
טוני ואיזו זה המרכז הישראלי והיהודי בחאקו.
איזו מלמד שיעורי גלישה (50$ לשעה וחצי) ולטוני חנות בגדי ים way not- בצמוד למקום הלינה.
טוני- 50685298969+
📱 סים של חברת movistar- בעלות של 500 קולון. קניתי בסופר. יש להפעיל אותו ואז להטעין בסכום שתרצו.
בחברה זו, בזמן הטענה הם מבקשים מספר דרכון.
הטענתי את הקו ב5000 קולון ונאמר לי שזה צריך להספיק לחודש שלם, בתכלס, הספיק לי לשישה ימים.
יום 1: just chill
אז אחרי שהבנתי מי נגד מי ואכלתי צהריים אצל טוני ואיזו, החלטתי שהגיע הזמן להירגע בחוף הים עם ספר קריאה. אחרי שקיעה מהממת, המשכתי ברחוב הראשי וראיתי שלט שמציע מסאג' לשעה וחצי בעלות של 40$ !!!
אחרי ששילמתי בארה"ב 70$לשעה במקרה הטוב, לא חשבתי פעמיים ונכנסתי באותו הרגע ☺️
נמצא בצמוד לסופר מרקט maxmenos
🛏 Sublime spa: +50626431945
חזרתי לקאסה וכבר תכננתי להיכנס למקלחת ולישון, כשעינת ורעות, הבנות איתן הגעתי במונית משדה התעופה, אמרו שהן הולכות למסיבת בריכה ברחוב ואם אני רוצה להצטרף.
Jaco blu 🍸🍹 🍺
פאב- דאנס בר עם בריכה. נמצא ברחוב הראשי, מרחק הליכה מההוסטל.
יום 2: שיעור גלישה
המון זמן שאני חושבת להתנסות בגלישה, אבל הרעיון של יציבות, גלים ואני, קצת פחות הולך ביחד.
בעקבות התאונה, החלטתי שאם יש משהו שמפחיד אותי, אני הולכת על זה. הגלישה, זה משהו שהפחיד אותי במשך זמן רב.
אני זוכרת שהייתי במקסיקו, באוקיינוס השקט, כולם הגיעו כדי ללמוד גלישה ואפילו היה אמריקאי שאני וחברה הכרנו והוא הציע לנו שיעור בחינם. הגלים היו מטורפים ואני סירבתי. לא הרגיש לי נכון. הרגיש לי שעוד לא הגיע הזמן.
הידיעה שאני מוגבלת פיזית, שאני צריכה לעמוד על גלשן, לקפוץ ולהיות יציבה במים, זה הרגיש בלתי אפשרי ויותר מכל- מפחיד!
לפחות באותם ימים…
***
כבר זמן מה שאני צופה מהצד על חברה שלומדת גלישה ורואה איזה תהליך היא עברה ושינוי מטורף שחל בה, זה סיקרן אותי יותר וגרם לי לחשוב על האפשרות ללמוד גלישה… אז כשהגעתי לקוסטה ריקה, היה ברור לי שאני לא מפספסת את ההזדמנות לשיעור ניסיון.
את השיעור עשיתי עם איזו בחוף מדריגל – החוף הדרומי של חאקו- חוף ממש יפה, ובערב מומלץ לעלות *להרי מירו* לצפות בשקיעה.
איזו לוקח 50$ לשיעור של שעה וחצי. קצת יותר יקר מאחרים ופחות זמן, אבל הבחירה שלי היתה בחירה של נוחות. היה חשוב לי לקיים את השיעור הראשון בשפה העברית, בייחוד בגלל התאונה והמגבלות הפיזיות.
מטרת השיעור היה ללמוד לעמוד על גלשן והמטרה הושגה ☺️ זה היה משמח ומרגש.
יום 3: Hermosa Beach
🚎 תחנת האוטובוס נמצאת מול הסופר Maxmenos. האוטובוס ירוק והזמנים לא קבועים משך הנסיעה לחוף כ15 דקות.
מחיר נסיעה כ 700 קולון
החוף שקט ונקי מאנשים.
👚 כביסה- Lava max
5000 קולון למינימום 5 קילו, כך שגם אם יש לכם פחות, תשלמו אותו סכום. כל משקל נוסף אקסטרה כסף. בד"כ תקבלו הכביסה באותו היום (תלוי מתי שלחתם הכביסה)
המכבסה נמצאת ברחוב הראשי. אם אתם יוצאים מיוסי/טוני, פשוט תפנו ימינה.
יש מכבסה נוספת ברחוב של יוסי וטוני, אבל השמועות אומרות שזה פחות מומלץ. יותר יקר, בלי ריח והכביסה חוזרת יום אחרי.
יום 4: יום בריכה אצל טוני ותצפית שקיעה מהרי מירו.
ניתן להגיע להר ברכב, אוטובוס או הליכה של 40 דקות. השביל עליה לתצפית עוד 20 דקות.
אם אתם הולכים ברגל, כדאי שתצאו ב 16:00/16:30 כדי שלא תפספסו את השקיעה כמונו.
יום 5: playa mantas +blanco
נסיעה בהובר בעלות של 4650 קולון ( המחיר משתנה לפי זמנים וכו), התשלום במזומן בלבד.
החוף נמצא בפונטה לאונה. משך הנסיעה 25 דקות. החוף מבודד והגלים רגועים.
משם המשכתי לבלאנקה ביץ' ברגל. המעבר בין רכס ההרים שבחוף ויש טיפוס קטן שצריך לעשות. אי אפשר להגיע לחוף ברכב כי זה פרטי ומתאפשר רק לחברי מועדון או כאלו ששוכרים חדר/דירה בחוף.
בחזור תפסתי טרמפ כדי לצאת מהאיזור ואז עליתי על אוטובוס לחאקו בעלות של 1800 קולון. הנסיעה ארכה כ10 דקות ואני ירדתי בתחנה הסופית. לקחתי מונית בעלות של 850 קולון, אבל בדיעבד, זה היה מיותר כי מהתחנה המרכזית לרחוב הראשי זה מרחק של 3 דקות הליכה.
🛏 רגע לפני שאני עוזבת, החלטתי שוב להתפנק במסאג' וחזרתי לאותו המקום. הפעם , הבחורה שעשתה לי היתה על הפנים והוציאה אותי בנזק עם כאבים. פעם ראשונה בחיי שחיכיתי שהמסאג' יגמר.
ולסיום, עשו לכבודי מסיבת פרידה,
סתם, אני צוחקת 😜
חגיגות מימונה בעיצומן.
היה שמח 👏🍺🙂
יום 6:
יצאתי מהקאסה לתחנת האוטובוס שמול הסופר ועליתי לאוטובוס הירוק שלוקח לקאפוס (אותו אחד שלקח אותי להרמוסה ביץ') מחיר נסיעה 1425 קולונוס. משך הנסיעה שעה ו20 דקות.
מהתחנה המרכזית לקחתי את האוטובוס הלבן שיוצא למנואל אנטוניו ומגיע בתדירות של 15 דקות עד השעה 18:30, לאחר מכן כל חצ שעה או שעה. מחיר נסיעה 345 קולון.
Hostel plinio :🏡
נמצא ממש בהתחלה, קרוב יותר לקאפוס וכדי להגיע לים צריך לקחת את האוטובוס הלבן.
בהוסטל בריכה (בערב המים ממש נעימים) והמגבות בתשלום. בכל חדר יש מרפסת בעליית הגג, מאווררים, המים חמים במקלחת וה wi fi טוב.
אה, ויש המון מדרגות לעלות.
14$ ללילה כולל א. בוקר צמחונית (חביתה, אורז עם שעועית ולחם). התשלום במזומן בלבד.
Playa Manuel Antonio 🏖
אז אחרי ששמתי את כל הדברים, החלפתי לבגד ים ונסעתי לים- 15 דקות נסיעה מההוסטל. בחוף מיטות שיזוף ואטרקציות שונות למינהם, מסעדות וחנויות מזכרות.
מצרכים כדאי לקנות בקאפוס ולא במנואל אנטוניו- יותר זול!
* אם אתם מגיעים מחאקו/לחאקו, עדיף לכם לעשות שופינג שם, הרבה יותר זול. גם בסופר יש הבדל מחירים מטורף.
מהחוף עליתי על האוטובוס והמשכתי לקאפוס. הגעתי לטיילת בדיוק בזמן שקיעה ואז המשכתי למסעדה שבצמוד לתחנה המרכזית.
יום 7: Biesanz beach
מתחנת האוטובוס יש ללכת כ20 דקות וכשהגעתם לנקודה, יש להמשיך עוד כ5 דקות ביער עד שמגיעים לחוף. אל תשכחו שתצטרכו לעלות זאת בחזרה. למזלי תפסתי טרמפ בשתי הפעמים ☺️
בחוף מיטות שיזוף ודוכן שתיה בלבד. אם בא לכם לשחות, זה המקום! המים רגועים מאוד (הכי רגוע שראיתי עד כה). יש המון אבנים בכניסה למים ואחרי, אז כדאי לבוא עם שורש.
יום 8: National park Manuel Antonio
התכנון היה לשהות שני לילות, אבל כשהגעתי להוסטל, נאמר לי שלאחרונה שינו את ימי פעילות הפארק, ואם עד ועכשיו הפארק היה סגור בימי שני, עכשיו הפארק סגור בימי שלישי ומאחר ולא רציתי לטייל בפארק בלחץ כדי להמשיך ליעד הבא, החלטתי להישאר לילה נוסף. בכל זאת, אני בחופשה פה 🤪
אסור להכניס אוכל, אלכוהול ,סיגריות ורחפן לפארק. הם בודקים את התיקים (לא בקפידה)
מחיר כניסה: 11,106 קולון. התשלום באשראי בלבד באמצעות המכונה.
שעות פעילות הפארק: 7:00-16:00
הגעתי ב11:30 יצאתי מהפארק ב15:00.
דעתי האישית, אין צורך במדריך ותוכלו לחסוך הכסף כשתראו קבוצה נעצרת מול עץ, תבינו שיש שם עצלן. אותי עצר מדריך להראות לי היכן העצלן נמצא בלי שאבקש ממנו. בפארק תראו גם איגואנות, קופים, ציפורים מסוגים שונים ופרפרים(בדיוק כמו אלו שאני רואה על הגג של ההוסטל) וגם חיה על ארבע שלא הצלחתי לזהות.
קחו איתכם בגד ים כי בפארק יש רצועת חוף ואחרי כל ההליכה והטיפוס במדרגות, תאמינו לי שתתענגו על זה. תביאו גם משקפת ונעליים נוחות להליכה.
את היום סיימתי בחוף מנואל אנטוניו 🏖
אוביטה- 2 לילות
יום 9:
אז אחרי שהשתכשכתי בבריכה של ההוסטל, הגיע הזמן לתפוס את האוטובוס לאוביטה.
האוטובוס יוצא מקאפוס 4 פעמים ביום. האחרון ב17:30, אני תפסתי את של 14:30.
🚎 מחיר נסיעה- 2350 קולון. משך הנסיעה שעה וחצי.
מהתחנה תפסתי נהג מונית חאפר וסגרנו מחיר של 1500 קולון במקום 2000 שכל הנהגים מבקשים.
פאביו- 8448-1079
🏡 Blue sunshine:
5 דקות נסיעה מהתחנה.
12$ ללילה. החדר מחניק והשירוקלחת קטן ומסריח (ריח של ג'ורה) ואין מים חמים. היתרון של ההוסטל שזה דקה הליכה מהפארק הלאומי.
אף אחד מהעובדים לא דובר אנגלית 😏
עד שהתארגנתי על עצמי ויצאתי ממקלחת, רציתי לסרוק את האיזור, אבל נהיה חשוך והכל היה סגור ב19:00. נהג המונית החאפר הגיע אליי להוסטל ורצה ללכת לשתות משהו. לא היו לי אפשרויות רבות ונעניתי להצעה. למרות שהוא לא דובר אנגלית בכלל, הצלחנו לתקשר והוא לימד אותי מספר מילים בספרדית.
יום 10: national park marino ballena
הפארק סגור ביום שלישי.
מחיר כניסה: 7$. התשלום באשראי בלבד.
שעות פתיחה 8:00-16:00
הסיבה לשמה הגעתי לאוביטה, כמו כולם, לראות את זנב הלוויתן. אממה, עם המזל שלי, הגעתי לקראת 11:00 והיתה גאות מטורפת ולא היה שום סיכוי לראות את היופי המדובר 😏
מומלץ להגיע מוקדם בבוקר.
התכנון שלי היה לעשות פה לילה אחד ובערב לישון בדומניקל ומוקדם בבוקר לתפוס את האוטובוס שיקח אותי לקורקובדו אך מאחר ולא היה מצב שהייתי מספיקה לתפוס את האוטובוס ליעד הבא, החלטתי להישאר לילה נוסף.
לקראת סגירה יצאתי מהחוף והלכתי לאכול פלאפל אצל רוי. הפלאפל טעים ורוי בחור מקסים ואיש שיחה נעים. יש לו גם חדרים פרטיים. נמצא בהמשך הרחוב
ווטסאפ: 6055-9994
🏡 cabinas viva uvita:
ואם כבר אני נשארת לילה נוסף פה, אין מצב שזה באותו המקום! אז נגשתי למסעדה שמול ההוסטל לברר אם יש להם חדר פנוי ולשמחתי היה.
12$ יותר וקיבלתי חדר פרטי עם מזגן ושירוקלחת נקי ונעים. ובכלל, הנס- אחד הבעלים- בעל איש שיחה מעניין עם אנגלית ממש טובה והאווירה במקום נפלאה.
24$ ללילה ויש גם חדרים חדשים.
50688104586+ הנס
יום 11:
למדתי את הלקח מיום קודם והפעם הגעתי בשעת פתיחה, ב 8:00 בבוקר.
עצה שלי, תבדקו ערב קודם זמני גאות ושפל.
אם אתם בלי רכב ומטיילים בתקציב נמוך, תדעו שאין מה לעשות באוביטה מלבד הפארק.

עקבו אחרי בדף הודיה מטיילת
וגם באינסטגרם http://instagram.co.il/hodaya__65

לחזור למשהו ספציפי?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על סנטה תרזה!